Mám rád holky. To je jediný
důvod, proč dělám muziku. Zjistil jsem, že když máte kytaru, tak se prostě
začnou samy svlíkat. A když na ni ještě umíte hrát, svlíkají se o dost
rychleji.
Lemmy Kilmister
V mnoha předešlých
povídáních o Máničkách jsme nastínili různé důvody, proč se vlastně Máničky
bigbítu věnují. Zapomeňte na ně. Jediným důvodem, proč jsou Máničky ochotny
snášet příkoří s bigbítem spojená, jsou ženy. Ano, bytosti mnohdy méně
křehké, než se o nich vypráví, bytosti často vrtkavé, někdy proradné,
každopádně bytosti, kvůli kterým berou Máničky do ruky kytaru a učí se první
akordy. To, co je v bigbítovém snažení žene kupředu, je totiž
potencionální přízeň žen.
Ne že by snad pro většinu
Mániček bylo těžké dosíci zmíněné přízně jinak, je ovšem dokázáno (a sám velký
Lemmy to úvodním citátem shrnul), že s kytarou na krku a metr nad publikem
lze takto konat snáze. Ostatně i mužská část publika často vyráží na tancovačku
právě z tohoto důvodu, kouzlo bigbítu a spotřebovaného alkoholu totiž
dokáže zakrýt nejeden nedostatek.
Máničky hrají primárně pro
ženy (pokud tvrdí opak, nevěřte jim), skládají písně o ženách a pro ženy a
chtějí, aby se ženám jejich písně líbily, aby je dojaly, rozveselily nebo
pobavily. Chtějí, aby si s nimi tančící ženy prozpěvovaly, zbožně na ně
hleděly a pokud možno umdlévaly při jejich sólech. Proto Máničky preferují
zábavy, kde je ženská část publika procentuelně vyšší. Má to i praktické důvody
– ženy se většinou neperou (výjimky jsou ovšem dosti brutální), nemají snahu
bořit Máničkám aparát a téměř nikdy se neopijí do té míry, že by aparát jakkoli
znečistily, což se u mužské části diváctva zřídka stává. A vždycky je šance, že
se některá z přítomných žen do některé Máničky neodkladně zamiluje.
I Máničky autorky považují
ženy za svoji hlavní inspiraci. Pokud ženu mají a nemají ji dlouho, píší písně
zamilované, jež danou ženu zcela nekriticky velebí. Pokud ženu mají déle, píší
písně o stereotypu a nesplněných touhách. A pokud je žena opustí, píší písně o
zradě a zlomených srdcích – toto období je nejvíce plodné, drtivá většina takto
vzniklých písní je klišovitá a poměrně hloupá.
Z uvedeného je patrné,
že kol žen se vlastně celý bigbít točí a bez žen by nemohl existovat. Vyvstává
tedy otázka, zda-li to nakonec nebyly právě ženy, které bigbít vymyslely...
Žádné komentáře:
Okomentovat