Dnešní statí ukončíme
povídání o Máničkách a publiku. Zatímco skupiny obecenstva zmíněné
v minulých dílech tohoto malého seriálu byly buď přímo nebezpečné nebo
alespoň obtížné, dnešní kategorie jsou zcela neškodné, o to častěji se ale na
tancovačkách vyskytují. Jsou to:
9) Hroziči
Hroziči jsou zvláštní
skupinou tanečníků rekrutující se zejména z řad fanoušků metalu. Zatímco
většina diváků na zábavě tančí ve skupinkách čelem k sobě, snažíc se tak
nějak natřásat do rytmu udávaného Máničkami, Hroziči poskakují vždy čelem ke
kapele, nejlépe tzv. v první brázdě, přičemž rytmus udávají zdviženou
paží, často ještě toto gesto doplní o známého „paroháče“. Celý tanec pak
podtrhují mohutné záškuby hlavou, takže dlouhý vlas, který je nezřídka zdobí,
zakrývá Hrozičům obličeje. Hroziči jsou vůči svému okolí zcela neškodní,
pomineme-li několik ojedinělých případů, kdy se jejich hříva zamotá do
ostatních tanečníků nebo strun preludující Máničky.
10) Spáči
I když je diskutabilní,
z jakého důvodu vlastně Spáči na zábavy chodí, vyskytují se zástupci této
skupiny na každé tancovačce. Svoje síly buď neodhadnou nebo je překračují
záměrně, každopádně nad nimi alkohol vítězí poměrně rychle a Spáči skládají
hlavu na politou desku stolu, aby zbytek zábavy strávili v mátožném
spánku. Spáče je velmi těžké probrat zpět k životu, často se to
s koncem zábavy ostatním divákům nepovede a tato nemilá povinnost pak
připadá pořadateli.
11) Lovci
Lovci jsou skupinou, která
se na zábavě nachází tak trochu omylem, což často potvrdí sami svým odjezdem na
nejbližší diskotéku. Lovce vůbec nezajímá, co přítomná kapela předvádí, akce se
účastní pouze proto, aby udivovali přítomné slečny svým značkovým oblečením
(cena jednoho kusu se často rovná ceně kompletní garderoby všech vystupujících
Mániček), vypracovanou muskulaturou a počtem přátel na sociálních sítích.
Zejména na ryze vesnických štacích vyzařuje z Lovců zklamání, neboť
většina přítomných a patřičně zemitých slečen neodpovídá jejich představám, a
tak postávají stranou parketu, upíjejí brčkem nejdražší drink, který lze na
zábavě koupit (často je to rum s colou), a vyhlížejí svoje umělohmotné
princezny vzhledem připomínající modelky.
12) Lovkyně
I když jsou Lovkyně ženským
vydáním Lovců, v některých detailech se od svých mužských kolegů liší. Ne
vždycky jsou oblečeny v kvalitní a nákladnou róbu, neboť ženská krása má
mnoho rozličných podob, svými přednostmi jsou si ale jisty a od začátku zábavy
staví je patřičně na odiv. Snadno mohou propadnout panice – děje se tak v případě,
kdy se zábava blíží ke konci a Lovkyně ještě s okázalou nechutí neodmítla
dostatečný počet zoufalců žádajících ji o tanec nebo telefonní číslo. Lovkyně
se často dostaví na zábavu v doprovodu několika kamarádek, které jí krásou
nemohou konkurovat (jakkoli je ženský půvab subjektivním pojmem), hned od
začátku tak tímto tahem dokumentujíc, kdo je královnou plesu.
13) Řidiči
Pryč je doba, kdy se za
bigbítem cestovalo prostředky hromadné dopravy a po jeho skončení se čekalo na
první raní spoje, dnes se většina přespolních diváků dopravuje za bigbítem
automobily. Je tedy nasnadě, že určitou část publika pak tvoří řidiči
dorazivších vozů, což jsou nevýrazné postavy postávající či posedávající
v ústraní, které otráveně usrkávají colu nebo nealkoholické pivo a v podstatě
jen čekají, až zábava skončí, oni budou moci naložit do auta své namol zpité
kamarády a dopravit je k domovu. Málokterý řidič je schopen chovat se na
zábavě tak, jako by neřídil.
Povídání o Máničkách a
publiku se nakonec protáhlo na pět článků. Je samozřejmě mnoho diváků, kteří do
žádné ze zmíněných skupin nepatří, stejně tak by se ovšem dala nadefinovat i
spousta skupin dalších. Máničky si totiž dění pod podiem všímají a mají o svém
publiku přehled – jak by také ne, když je publikum tím hlavním motorem ženoucím
Máničky k bigbítovému konání.
Otřepaný vtip vypráví,
jak se jeden muzikant ptá druhého:
„To ses na tom podiu
nebál?“
„Ne. Proč bych měl?“
„Vždyť na tebe všichni
hrozili...“
Žádné komentáře:
Okomentovat